Forum gamepct Strona Główna

Ciekawostki o PS3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gamepct Strona Główna -> PlayStation 3
Autor Wiadomość
szybki
Moderator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:44, 07 Mar 2010    Temat postu: Ciekawostki o PS3

Sony PlayStation 3 - konsola gier wideo firmy Sony, czwarta w rodzinie PlayStation. Jej premiera odbyła się 11 listopada 2006 w Japonii i 17 listopada w USA. W innych regionach, w tym w Europie premiera odbyła się 23 marca 2007. W Polsce w dniu premiery konsola była dostępna w wersji 60 GB ze wsteczną kompatybilnością z PlayStation 2, której jest następcą, w cenie 2399 zł. Wersje obecne w produkcji to Slim 120 GB i 250 GB (sprzedaż od 1 września 2009), różnią się od poprzednich inną obudową (jest cieńsza oraz stworzona z matowego wykończenia, w przeciwieństwie do poprzednich modeli które były błyszczące) oraz o połowę mniejszym poborem prądu[9] i cichszą pracą. Poprzednie wersje 20 GB (tylko Ameryka Północna i Japonia), 40 GB, 60 GB, 80 GB i 160 GB zostały wycofane z produkcji (aczkolwiek wersje 80 oraz 160 GB są jeszcze dostępne w sklepach). Ma konkurować z konsolami Microsoftu (Xbox 360) oraz Nintendo (Wii).

Multimedia i Sprzęt - Konsolę wyróżniają bogate możliwości multimedialne – możliwość odczytywania filmów na Blu-ray i DVD, muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz nośników USB (np. pendrive, dyski twarde, aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki). Znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsol Sony została obsługa internetu. Wbudowana przeglądarka internetowa umożliwia przeglądanie stron WWW, sieć PlayStation Network umożliwia granie w gry na trybie multiplayer, przechowywanie listy przyjaciół oraz łatwy kontakt z nimi, granie w gry online oraz możliwość ściągania gier i innych materiałów z PlayStation Store. Obsługę konsoli i korzystanie z internetu ułatwia możliwość podłączenia komputerowych myszek i klawiatur (kompatybilne są wszystkie na USB oraz większość na Bluetooth), aczkolwiek większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają łatwe podłączenie konsoli do internetu.
Możliwość instalacji niezależnych systemów operacyjnych (np. Linux) zamienia Playstation 3 w pełnosprawny komputer, z wszystkimi jego możliwościami. Wersja slim nie umożliwia instalacji innych systemów operacyjnych.
Od 30 listopada 2008 dostępna jest klawiatura (w 8 wersjach językowych) do PS3 podczepiana pod port mini-USB gamepada DualShock 3/Sixaxis, komunikuje się z konsolą drogą radiową w cenie 49,99$ (ok. 200 zł)[10]. 11 grudnia 2008 roku ponownie po rocznej przerwie ruszyła otwarta wersja bety PlayStation Home.


Procesor -

Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Taka architektura daje 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 8 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają inną architekturę niż rdzeń główny. Taki podział umożliwia specjalizacje rdzeni, czego efektem jest bardzo duża szybkość w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań[12]. Wydajność procesora Cell jest tak duża, że pierwszy superkomputer zbudowany używając tego procesora okazał się najwydajniejszym komputerem na świecie (osiądając szybkość ponad 1400 teraflopów[13]), i jest ponad trzykrotnie szybszy niż poprzedni rekordzista (którego wydajność wynosi 460 teraflopów)[14]. Cell jest pierwszym procesorem który umożliwił osiągnięcie wydajności przekraczającej 1000 teraflopów[14].
Architektura Cella jest wydajna, ale wymaga innego podejścia do programowania niż popularne architektury używane w komputerach osobistych, co może być wyzwaniem dla programistów którzy wcześniej programowali tylko na PC. Programowanie Cella jest uważane za trudne[15], choć architektura Cella jest elastyczna i umożliwia projektowanie współpracy między rdzeniami używając najbardziej odpowiednich dla programisty mechanizmów[16], to wymaga wiedzy oraz wysiłku aby zarządzać współpracą między rdzeniami. Aby ułatwić te zadanie, IBM opublikował narzędzia ułatwiające automatyczne przystosowanie kodu do działania na wielu rdzeniach[15], co zwalnia programiste od ręcznego zarządzania podziałem na rdzenie (jednak wciąż wymaga pisania kodu z uwzlędnieniem architektury procesora). Do użytku w grach konsola udostępnia sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, aby usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Każdy rdzeń taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.


Sprzęt Graficzny -

jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
taktowanie rdzenia 500 MHz[19]
taktowanie jednostek pixel shader 550 MHz
128-bitowa szyna danych pamięci GDDR3
96 kB pamieci podręcznej L1 i L2 dla tekstur na każdą grupę 4 jednostek pixel shader. Łącznie 576 kB dla wszystkich jednostek pixel shader
komunikacja z procesorem za pomocą FlexIO
jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
programowalne, szeregowe potoki cieniowania
256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
8 jednostek ROP
oparty na G70 NVIDII
zastosowano shadery specjalizowane, w przeciwieństwie do Xboksa 360 który posiada shadery zunifikowane[b]

[b]Pamięc Masowa
-
Blu-ray: PLAYSTATION 3 2xBD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
DVD: PlayStation 2 8xDVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
CD: PlayStation 24xCD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD (wybrane modele), SACD Hybrid (wybrane modele), SACD HD (wybrane modele), DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
w zależności od wersji dysk 20 GB, 40 GB, 60 GB, 80 GB, 120 GB(wersja SLIM), 160 GB, 250 GB(wersja SLIM) z możliwością zmiany na dowolny inny (kompatybilność z dowolnymi dyskami SATA 2,5 cala) bez utraty gwarancji.
Kursywa oznacza brak odczytu danego typu dysków w wersji 40 GB i 80 GB, Sony Polska podaje, że nie jest ona wstecznie kompatybilna z grami na PlayStation 2 .


[To na tyle, zapraszam do czytania innych postów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olszes
Moderator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sau Paulo

PostWysłany: Nie 16:53, 14 Mar 2010    Temat postu:

Ładne kopiuj wklej Very Happy PS3 Sssie pałe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uchaj
Administrator



Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 19:57, 14 Mar 2010    Temat postu:

PS3 no w pewnych momentach ssie pałkę ;D ale np przy oglądaniu filmów to jest dobra Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gamepct Strona Główna -> PlayStation 3 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin